24 February 2012

Nikah Khitbah untuk Menghalalkan Hubungan Terlarang : )

Views

Now zaty nak ceciter siket pasal Nikah Khitbah.. xtau ke??? hehe.. kalau xtau.. banyakkan la membaca n kaji lagi pasal ni keyh.. Mungkin ada yang kurang setuju dangan Nikah Khitbah ni sebab walaupun dah bernikah, tapi duduk secara berasingan, kan elok seseorang yang bernikah duduk sama2 n serumah..ok ! Cuba kita pikir kan balik, macam mana dengan student2 or remaja2 sekarang ni yang mengamalkan hidupan SO SIAL, ? lebih baik nikah je kan.. Orang pon xla geli geleman nak tengok Aksi Bikin Panas korang tuh.. n ada satu lagi persoalan zaty, Antara Nikah khitbah yang menghalalkan hubungan walaupun berjauhan dengan Belom nikah tapi seolah-olah 'menghalalkan' hubungan, yang mana lebih baik? fikirkan lah ye.. ini bagi pendapat zaty.. 

ni ada citer yang zaty amik dari iluvislam

excited pulak laki ni kan? hehe
Kahwin jenis ini adalah pasangan tersebut bernikah tetapi dibolehkan tinggal secara berasingan (sepanjang tempoh pengajian). Istilah dalam bahasa melayu dikenali sebagai 'nikah gantung'.
Yang manisnya atau kelebihan kahwin macam ini banyak manfaatnya terutama mendapat redai Allah S.W.T. Pasangan boleh belajar bersama-sama, keluar bersama-sama tanpa ada rasa segan silu dan bersalah kepada Allah S.W.T, ibu bapa dan rakan-rakan.
Bebas untuk berpegangan tangan dan sebagainya malah setiap apa yang dilakukan mendapat pahala di sisi Allah dan malaikat sentiasa mendoakan kesejahteraan pasangan tersebut. Menarik lagi, dapat jalani kehidupan yang sah dan diberkati dalam "couple" dan sentiasa komited bagi berjaya dalam pelajaran.
Nikah khitbah ini ada terjadi kepada salah sorang rakan penulis. Memang penulis akui sangat cemburui akan mereka. Kenapa tidaknya, mereka bebas untuk berjalan bersama-sama, bermesra dan sebagainya. Masa tempoh belajar memang mereka tinggal berasingan. Yang menarik bagi penulis, tamat saja tempoh pengajian diploma lebih kurang tiga bulan, penulis dapat berita zaujah (isteri) dia sudah mengandung anak sulung mereka. Alhamdulllah. Mungkin sekarang sedang menunggu kehadiran insan baru dalam hidup rumah tangga mereka. Maniskan, insyaAllah.
BEST KAN?? 


kalau suka jangan lupa LIKE . TQ ^_^

0 comments:

Post a Comment

.Sila Komen !
.SATU pon jadi la hehe..
.Trimas . .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...