24 February 2012

Aku dah bertunang ke??

Views



Zaty ni asyik2 cakap pasal bab2 kawen kan, xsabar nak kawen agaknyer zaty ni? haha.. macam ni, zaty akui zaty memang dah 'berpunya' n zaty pon seorang yang beragama islam..so, macam yang kita tau, bercinta sebelum nikah ni memang xboleh.. sebaik2 nya nikah la untuk menghalalkan hubungan kan.. zaty pon nak menghalalkan hubungan zaty ni.. pernah dengar x, dari ceramah Ustaz Azhar Idrus or mana2 la tentang Bertunang mengikut syariat islam? Bagi yang masih belum tau, seseorang itu telah  secara tidak langsung rasmi sebagai tunangan orang apabila pihak lelaki melamar pihak perempuan contohnya - 
 "Anje.. saya nak sangat menikah dengan awak, sanggup x awak menikah dengan saya?'' lalu yang si Anje pon menjawab "Yes my lalink ! saya sudi jadi wife awak''

Haha.. tu bukan zaty ye.. saja2 nak wat dialog camtu.. ok2.. sambung topik tadi.. mesti korang dah faham kan? so, kepada kawan2 zaty kat luar sana yang dah pernah melafaz macam apa yang zaty gitau ni xkira face 2 face ka, tengah ber'koling' ka, or melalui mesej ka.. semuanya tetap sama dan korang dah dikira bertunang.. dan hukumnya, haram bagi seseorang lelaki untuk 'mengacau' tunangan orang.. ada faham??? yang ada hantaran n macam2 tu semua cuma lah adat melayu kita.. biasala.. melayu ni banyak adat2 nya kan..? hehe..
itu saja dari zaty.. : )

kalau suka jangan lupa LIKE . TQ ^_^

0 comments:

Post a Comment

.Sila Komen !
.SATU pon jadi la hehe..
.Trimas . .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...