PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork

27 February 2012

Gempar Kitab Injil Berusia 1500 Tahun Dijumpai

Views

Zaty memang pernah dengar kisah kitab Injil ni daripada ceramah Ustaz Don Daniel dekat Pusat Penerangan Kuching ari 2.. Dalam ceramah tu ada bagitau bahawa pernah seorang sahabat Nabi Isa bertanya kepada Nabi Isa adakah ada orang lain yang lebih mulia dariMu? Maka jawab Nabi Isa, akan ada seorang yang lebih mulia dariKu pada masa akan datang sehinggakan Aku tidak layak untuk memakaikan kasut kepadaNya.. (kalau ada silap sikit tolong perbetulkan zaty tapi ayat dia lebih kurang macam ni la) 

Sekarang ni, ayat ori dari kitab injil telah diubah-ubahkan.. sebab 2, banyak versi kitab injil sekarang ni.. Mungkin kitab injil yang ori adalah kitab injil yang ditunjukkan ni..



Satu naskhah kitab Injil berbahasa Arami berumur lebih 1500 telah ditemui di Turki…mengandungi pernyataan Nabi Isa a.s bahwa Muhammad adalah sebagai RASUL yg akan datang selepasnya….!!

kejadian ini benar2 telah menggemparkan pusat kristian dunia di Vatican, Rome.
NASKHAH injil tersebut sebenarnya sudah ditemui sejak 12 tahun lalu…namun atas desakan dan permintaan kuat pihak gereja ia telah dirahsiakan…kerana bimbang ada persamaan terhadap pernyataan al-Quran bahawa Nabi Isa a.s sendiri sudah pun memberitahu tentang kedatangan Ahmad( Muhammad) saw….


Sumber http://edisikini.com/gempar-kitab-injil-berusia-1500-tahun-dijumpai/#ixzz1ndxNFcl9

kalau suka jangan lupa LIKE . TQ ^_^

0 comments:

Post a Comment

.Sila Komen !
.SATU pon jadi la hehe..
.Trimas . .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...