27 February 2012

Ada Guna ka Baca Quran tapi XPaham??

Views





ok ! Zaty dah pernah post kat fb hari 2.. Tentang al-Quran.. Xderla pa2 sangat pon, juz zaty post pasal dalam masa 3 hari kalau kita xbaca Al-Quran, hati kita ni akan timbul bintik hitam.. sekarang ni korang fikir2 kan la balek bila last korang baca al-quran? kalau korang nak tau, baca al-quran ni banyak sangat2 manfaat n syafaat nya. nanti, kat akhirat akan ada seorang lelaki yang HENSEM sangat2 sangat2 sangat2 yang akan menemani kita.. n Dia bukannya teman saja2  ja taw, Dia lah yang akan bantu kita setiap kali kita menghadapi kesukaran.. SyafaatNya banyak sangat2, dan sebagai contoh bila Malaikat Munkar dan Nakir (xsilap aku, dan tegur jika salah) cakap MAROBBUKA.. MAROBBUKA.. dan bertanya tentang soalan2 Nya..
Maka, lelaki HENSEM tersebut la yang akan membantu dan menjawab soalan2 itu.. Nak tau x siapa lelaki HENSEM 2? Dialah Al-Quran yang telah kita baca dan amalkan bila kita hidup di dunia... MasyaAllah.. Kita masih xnak baca al-quran ka? belom lagi solat kita kan? 

Baiklah, zaty nak bagitau.. Walaupun kita ni xpandai dalam terjemahan al-quran termasok zaty sendiri.. Tapi sekurang-kurangnya banyak kelebihan lagi yang kita akan dapat.. Kita akan 'bersih' dari luaran dan dalam.. Tapi sebaik2nya cubalah kaji dan memahami maksud al-quran... (nasihat untuk zaty sendiri) 
SO, faham2 la apa yang zaty cuba nak sampaikan n selamat beramal ! HEHE.. 

Yang buruk datang dari zaty sendiri, Yang baik itu dari Allah S.W.T 
Wallahhua'lam.. :)

kalau suka jangan lupa LIKE . TQ ^_^

0 comments:

Post a Comment

.Sila Komen !
.SATU pon jadi la hehe..
.Trimas . .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...